آموزش شبکه وآموزش سیسکو

وبلاگ آموزشی در مورد آموزش انواع شبکه و آموزش سیسکو

آموزش شبکه وآموزش سیسکو

وبلاگ آموزشی در مورد آموزش انواع شبکه و آموزش سیسکو

آیا شارژ لوازم الکتریکی با استفاده از امواج وایفای فراهم خواهدشد؟؟

عنوان: امکان شارژ لوازم الکتریکی با استفاده از امواج وایفای به زودی فراهم می‌شود

گوشی پی ۸ هواوی، گامی بزرگ برای این شرکت چینی بود که توانست نظر منتقدان را به سمت خود جلب کند. انتظار می‌رود سال ۲۰۱۶ نسل بعدی این گوشی با نام پی ۹ روانه‌ی بازار شود و حالا شاهد فاش شدن برخی مشخصات این گوشی نیز هستیم.نسل بعدی گوشی پی ۸ هواوی با نام پی ۹ طی سال ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد. هر چند زمان زیادی تا معرفی این گوشی باقی مانده، اما شاهد فاش شدن برخی اطلاعات در مورد آن هستیم. پرچمدار بعدی هواوی دارای صفحه نمایش ۵.۲ اینچی از نوع امولد، ۴ گیگابایت رم و پردازنده‌ی کرین ۹۵۰ نیز خواهد بود.

به علاوه انتظار می‌رود این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت نیز شود. اما مشخصه‌ی اصلی این گوشی دوربین دوگانه‌ی آن خواهد بود که مشخص نیست هواوی چگونه از آن برای بالا بردن کیفیت تصاویر، استفاده خواهد کرد.

همچنین ظاهرا نسخه‌‌ای از فبلت پی ۹ با نام پی ۹ مکس نیز معرفی خواهد شد که دارای صفحه نمایش ۶.۲ اینچی QHD، پردازنده‌ی کرین ۹۵۰، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد بود.

البته در حال حاضر هیچ یک از مشخصات را نمی‌توان تایید کرد و باید منتظر روزهای آینده و اخبار بیشتر بود تا بتوان در مورد صحت آن‌ها قضاوت کرد.

PoWiFi نام فناوری است که به تازگی توسعه یافته که بوسیله‌ی آن می‌توان انرژی را به صورت بی‌سیم انتقال داد. امواج رادیویی مخابره شده می‌توانند حداکثر یک وات انرژی حمل کنند؛ چرا که سازمان‌های استاندارد اجازه‌ی ارسال امواج با انرژی بیشتر را نمی‌دهند. با این حال در فناوری جدید انرژی از کانالی جدا ارسال شده و مانع عملکرد مناسب روتر به عنوان یک دستگاه برای تبادل داده نمی‌شود. وامسی تالا، محقق ارشد این پروژه می‌گوید:

 برای اولین بار ما نشان دادیم که می‌توان از طریق امواج وایفای لوازم الکتریکی را شارژ کرد. ما سیستمی ساخته‌ایم که هم به عنوان یک روتر و هم یک منبع انرژی عمل می‌کند.

در ابتدای راه با استفاده از این فناوری می‌شد یک دوربین کوچک را در فاصله ۵ متری شارژ کرد. به تازگی محققان این پروژه، برای اثبات عملی بودن روششان، یک دستبند سلامتی را از ۰ تا ۴۱ درصد در ۲.۵ ساعت شارژ کرده‌اند. البته در حال حاضر سرعت شارژ این فناوری قابل مقایسه با شارژ از طریق کابل‌ها نیست.

محققان برای بررسی تاثیر این فناوری بر روی سرعت اینترنت، آن را در ۶ خانه مورد بررسی قرار دادند؛ اما هیچ یک از کاربران در این ۶ خانه کاهشی در سرعت اینترنت ملاحظه نکردند.

برای عملی شدن این فناوری نیاز به ایجاد تغییرات زیادی حس می‌شود تا پایداری آن را تضمین کند. برای مثال آنتن دریافت کننده‌ی انرژی در حال حاضر ابعاد بزرگی دارد و برای اینکه بتوان آن را در دستگاه‌های الکتریکی جاسازی کرد باید ابعاد آن بسیار کاهش یابد.

محققان امیدوارند بتوانند در آینده مشکلات این فناوری را برطرف کرده و آن را در ابعاد بزرگ گسترش دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.